Tjuvtitt på kvällens inlägg

Standard

Hej älskade vänner,

Anledningen till att vi (Jag och Johan Billgren, Billy som hjälper mig administrera bloggen) glömde skriva när nästa inlägg kommer var för att jag unnade mig en bio igår kväll och så fick Billy inte tag på mig när han la upp gårdagens inlägg. Det ska aldrig upprepas igen, förlåt!

Eftersom jag vill att ni ska få ut så mycket som möjligt av den tid ni lägger på att läsa om mitt liv, så tar det tid för mig att skriva allt. Men ikväll kl 19.00 kommer ett nytt inlägg. Ikväll kommer jag att skriva mycket om känslor. Känslor för mina vänner , nära och kära och hur det ibland känns som jag är en skyltdocka utan känslor. Hur hanterar anhöriga traumat, hur hanterar jag deras trauma?

Nu ska jag gå till min läkare här i Stockholm och se hur min kropp mår idag.

Kram på er så länge!

Nästa inlägg kommer ikväll klockan 19.00

About petraljungberg

Namn: Petra Ljungberg Ålder: 26 Ort: Helsingborg/Stockholm Familj/civilstånd: Sambo Fredrik Skratt, glöd och energi kan understrykas som några av mina bästa egenskaper. Jag har kommit långt genom att vara driven, ärlig och målmedveten! Jag var med i tävlingen Robinson 2011 i 13 dagar tills min kropp gav upp. Jag fick en stroke. Idag kämpar jag med rehabilitering och kampen om att överleva fortsätter. Det här är min story..

28 responses »

  1. Blev så ledsen när jag såg att du blev sjuk i robinson. Läser till undersköterska och jag sa direkt till min sambo, bara det inte är en storke…. och visst var det det. Jag önskar dig all lycka och framgång i livet och som många andra säger har du fått en andra chans och kommer bli en vinnare i en ännu större tävling, en tävling som betyder mer än vad ord kan beskriva! Jag har aldrig sett någon bloggare som skriver ut tider så man slipper kolla flera gånger om det kommer något nytt. Så inte ska du känna att det var dåligt att du inte hade en tid på ditt nästa inlägg. Klart det får hända igen. flera gånger om så vill. Du bestämmer över din blogg, din tillvaro, ditt race för att bli återställd, ditt liv.
    Styrke kramar!

  2. Är du hemma nu? ”Nu ska jag gå till min läkare här i Stockholm och se hur min kropp mår idag.” Eller vadå? Lycka till med allt.

  3. Hej Petra!
    Kanske att du inte vet vem jag är men jag stöter på dig emellanåt eftersom vi har och hade flera gemensamma vänner under gymnasietiden. Blev chockad när jag fick höra vad som hade hänt dig.
    Vill bara säga att jag tänker på dig och att din kamp för tillfrisknande är imponerande.
    All lycka till dig!

    /Kajsa ”Krabba”

  4. Hej Petra! Det är du väl värd m en biokväll. Du är värd så mycket mer. Saknar att se dig i programmet, men glad jag kan föja dig här, fastän jag ej känner dig, men du var en så glado kär tös när jag såg dig, givet vis är du det nu med. Lycka Till hos läkaren idag. Du har mycket stöd o många som tänker på dig. Ta väl hand om dig o Var rädd om dig. Kramar fr Eva i Ystad.

  5. Hej Petra, Min son var hemma på besök tidigt i somras och tittade på mig med medlidsam blick. -Mamma, du kommer ändå att se det på TV så jag berättar nu. En jobbarkompis är med i Robinson men inte så länge. Hon får en hjärnblödning under inspelningen. Nu när Robinson drog igång tittade jag med blandade känslor, eftersom jag visste vad som skulle hända. Tårarna rann i torsdags när de visade att du blev sjuk. Jag har tänkt på dig hela sommaren och följer dig här på bloggen dagligen.
    I mina ögon är du en hjälte. Du kämpar på för att komma tillbaka och du är så duktig.
    Tänker på dig och Fredrik då det är och har varit en tuff tid för honom oxå.
    Tack för att du delar med dig här på bloggen.
    Kram Kicki

  6. Hej Petra!! Det är otroligt fint och starkt av dig att skriva och delge så mycket om dig själv och din sjukdom. Jag jobbar själv med rehab av strokedrabbade så jag vet hur du har det.

    Största kämpa hälsningar till dig och din familj / Katrin

  7. Hej Petra!

    Jag och min sambo blev som många andra oerhört illa berörda när vi hörde vad som hänt dig på Robinson-ön. Det kanske låter som en efterkonstruktion, men du hade en särskild karisma och ett ”go” i dig som fick oss att hoppas att just du skulle vinna i år. När jag såg videon nedan kunde jag inte låta bli att gråta lite, mest för att jag tycker att det är så himla orättvist. Det är svårt att inte bli berörd när man ser någon som just sopade banan i Robinson, kämpa för att styra sin egen kropp. Det gör ont i själen när något sådant drabbar en så ung människa. Eller ja, när något sådant drabbar någon alls för den delen. Jag hoppas och önskar att du orkar kämpa och att du blir bättre och bättre.

    Jag är väldigt glad över att du orkar skriva här. Vi är många som stöttar dig på avstånd.

    Girl be strong!

  8. hej petra! det är både spännande och intressant att läsa om din väg tillbaka. hoppas att biokvällen var bra. ser med spänning fram emot nästa inlägg, hoppas att det gick bra hos läkaren. krya på dig katarina

  9. Hej Petra! Såg först 3:a avsnittet av Robinson och blir då glatt överraskad av att se dig där, vi har ju inte setts på ett tag. Tänkte nu ska jag följa Robinson för en gångs skull och heja på Petra! Såg sedan avsnittet då du blir akut sjuk och blev chockad… Jag hoppas du mår bättre och jag förstår att du kämpar som bara den. Tänker på dig och din familj.
    Kram Andreas (Pierres kompis och fd. arbetskamrat)

  10. Hej Petra!
    Du är en sådan kämpe och jag tror nog att detta ”äventyr” är något som du kommer att vinna. Jag läser varje dag och Du är verkligen värd att ha roligt, gå på bio eller liknande, det visar friskhetstecken…

    Hoppas det gick bra hos läkare =)

    Hälsingar
    Camilla

  11. Du är helt otrolig, vilken superkvinna du är. Bara att skriva om det, visa oss alla.. Helt otroligt.

    Jag undrar en sak.. Hade det här ”otäcka” hänt oavsett vart du än befann dig, vad du än gjorde eller inte gjorde? Vad vet man om stroke/hjärnblödning?

    Tänker på dig och önskar dig allt gott.

    Tina

  12. Heja Petra! Gott att få läsa din berättelse. Träffade mamma igår och vi pratade om dig. Om hur lik du är dig från då du bodde i Allerum och hur vi är helt övertygade om att du tar dig igenom detta =)

  13. Hej Petra!

    Lycka till hos doktorn o kämpa på med din rehabilitering o återhämtning. Jag sysslar oxå med rehab efter stroke i hjärnstammen. Kämpa på, som sagt!!
    Maria

  14. Hej Petra…Såg framemot att följa dej i Robinsson, och du gjorde verkligen bra ifrån dej..
    Men det var så fruktansvärt att se dej bli så sjuk..Du underbara alltid glada tjej…
    Och vilken styrka du har som orkar delge oss om din sjukdom…
    Önskar dej all lycka och massor med krya på dej kramar…Janette, Conny,Pernilla o Patrick

  15. En biokväll är du väl värd.

    Jag följer din blogg och tackar dig för att du delar med dig av vad som hänt dig och din väg tillbaka till.
    Du verkar vara en kämpe, det syntes det lilla vi fick se dig i Robinsson. Fasen det är så orättvist att du råkat ut för detta. Jag tror du hade haft stor chans att vinna Robinson.

    Kämpa på!!!

  16. Skönt o se att du bloggar om din situation, kan inte säga mer än att jag blev väldigt berörd när du mådde piss o fick hjärnblödning i senaste avsnittet! Kämpa nu stenhårt,jag håller tummarna för att allt går bra,känner inte dig alls men du är en kämpe och jag ska följa dig här varje dag Kram /Kim

  17. Din berättelse berör verkligen.
    Noterade redan i Robinsson vilken kämparglöd och karisma du hade.
    Heja dig.. du är stark och ung.. vägen må vara lång och kanske
    knagglig ibland men det här klarar du!!!

    En stor varm kram
    Ann-Catrin

  18. Kan inte sluta läsa, jag läser det om och om igen. På lunchen idag förstod jag varför:
    du öppnar sinnena på människor, du gör att vi ser dom som kämpar liksom du, du ger oss en tankeställare att visa och ta hänsyn till andra människor med olika fuktionsnedsättningar, du ger oss förståelse för att vem som helst kan hamna där du har hamnat. Oavsett kön, ras, ålder, kondition.
    DU ger oss lärdom av livets jobbiga sida men DU ger oss också ett hopp om att det går om man vill.
    Fortsätt att blogga, kämpa på för du ger så mycket till så många andra, du har blivit ansiktet för stroke, sprid dig själv så mycke du orkar.

  19. Hej Petra! Vill också skicka över en kram och krya på dig! Du såg ut som en vinnare från första dagen så blev helt chockad när detta hände. Kunde inte hålla tillbaka tårarna när du ramla ihop på stranden, fy farao va hemskt! Har du nån aning om varför detta hände, eller kanske aldrig finns nån förklaring? Du som är så ung borde ju inte råka ut för nåt sånt här, men skönt att höra att du gör sånna framsteg!! Kram på dig

  20. Vilken bra inställning du har!! Väldigt beundransvärt!
    Och du är enormt duktig på att skriva och berätta!
    Du kanske kommer skriva om detta, men har du fått någon förklaring till varför du fick en stroke? Har det något samband med den påfrestning din kropp fick stå ut med under Robinson?
    Ta hand om dig! Kram!

  21. Såg fjärde avsnittet av pogrammet idag på tv4play. Har sträckläst din blogg från börjat till slut efter det. Hjärteskärande och gripande att ta del av händelsen som du beskriver den via bloggen. Jag önskar dig all lycka och hoppas du inte har alltför många men! Kommer fortsätta läsa din blogg. Många kramar!

  22. Hej Petra!

    Hoppas att du är bättre! Tänker på dig och följer dig på din blogg. Du har alltid varit en riktig kämpe!
    Många kramar från mig och Daniel

Kommentera

