Tjuvtitt på kvällens inlägg

Standard

”Petra, vad är det du försöker att bevisa??” Låg jag och tänkte när doktorn upprepade gånger sa ”Andas in… Andas ut… Andas in.. Och håll andan” Blixtrar framför ögonen, metallsmak i munnen, varje gång kändes det som livet gick ur mig.. Kraften.. Energin… Tinitus som tog över hela min styrka och gjorde mig så svag att jag tänkte ”jag klarar inte detta, inte en gång till, då dör jag..”
”Andas!” ”Andas!” Kom doktorn in och skrek mellan varje bild dem tog.. Jag var lika ”nyfiken” varje gång, om jag skull orka ta ett andetag till. Jag var helt matt i hela kroppen. Det var det absolut värsta jag gjort i hela mitt liv. Det kändes utan att överdriva, som om min hjärna brann upp.

Läs hela inlägget kl 19.00

About petraljungberg

Namn: Petra Ljungberg Ålder: 26 Ort: Helsingborg/Stockholm Familj/civilstånd: Sambo Fredrik Skratt, glöd och energi kan understrykas som några av mina bästa egenskaper. Jag har kommit långt genom att vara driven, ärlig och målmedveten! Jag var med i tävlingen Robinson 2011 i 13 dagar tills min kropp gav upp. Jag fick en stroke. Idag kämpar jag med rehabilitering och kampen om att överleva fortsätter. Det här är min story..

4 responses »

  1. Som jag skrev igår, du skriver redan din bok. Sedan kryddar du det hela med att kittla oss med ett smakprov som bara gör att man vill läsa det som komma skall:-)

    Följer Robinson lite grann. Blir ett parallelt följande med deras ”överlevnadskamp” (det som är lite på låtsas) med din mer allvarliga ”överlevnadskamp.

    En förhoppning jag har, är att du har reabiliterat dig så pass, så att man i sista programmet skulle kunna kora 2 vinnare i årets ”Överlevnadsprogram” Robinson

  2. Hej Petra. Jag följde/er Robinson från dag 1, och när du Petra och Denise dök upp i rutan blev det hela mycket mer intressant att följa, ni hade en helt annan glöd än vad det andra har. Hade en känsla av att du skulle ta dig hela vägen till slutet.

    När jag såg vad som hände i tv förstod jag att det inte alls var så bra, och hade mina tankar på att du inte skulle dyka upp i rutan mer. Kan inte föreställa mig vad du går igenom, men att du berättar här underlättar, jag önskar dig all lycka i världen och i framtiden. Du är en stark tjej och du har kämpar glöd rakt igenom dig. Hade hellre haft dig mer i rutan.

    Tycker att du ska fortsätta blogga, men att skriva en bok tycker jag inte du skall utesluta, gör det som får dig att brinna, det som gör att du kan förmedla det du känner till andra om vad som har hänt. Det låter som du har en fantastisk familj, pojkvän och vänner runt omkring dig, många tankar till dem med, även de behöver styrka så som du.

    Läser din blogg varje dag, den är både hjärtskärande och lämnar en tår i ögat.
    Berätta din historia, den kommer berör många hjärtan.
    >kramar<

Kommentera

