Robinson 2011

Standard

Ikväll är det dags för ett nytt avsnitt av..

Mitt namn är Petra Ljungberg. Jag var delaktig i tävlingen Robinson 2011. Dag 13 i tävlingen gav min kropp upp. Jag drabbades av en stroke, en hjärnblödning.

Läs min story på http://www.petraljungberg.se

Nästa inlägg kommer upp i morgon Fredag kl 12.00

About petraljungberg

Namn: Petra Ljungberg Ålder: 26 Ort: Helsingborg/Stockholm Familj/civilstånd: Sambo Fredrik Skratt, glöd och energi kan understrykas som några av mina bästa egenskaper. Jag har kommit långt genom att vara driven, ärlig och målmedveten! Jag var med i tävlingen Robinson 2011 i 13 dagar tills min kropp gav upp. Jag fick en stroke. Idag kämpar jag med rehabilitering och kampen om att överleva fortsätter. Det här är min story..

11 responses »

  1. Visst är sjukvården bra på att bota själva skadan. Det skärs här och där, spikar och lappar ihop människor på ett fantastiskt sätt men när det kommer till efter rehabilitering är det stopp.
    Jag är en av dom få som fått underbar hjälp i Ängelholm i skåne. Dag rehab med gymnastik, arbetsterapi och samtal med kurator i en 8v. period. Sen är ju stroke rehabiliteten lagd efter gamla människor ej efter oss yngre verkar det som ibland. Har själv jobbat med yoga och qigong utöver sjukvårdens hjälp. Nu på senare tid även sjukgymnasiksridning. Det har hjälpt mig en hel del.
    Du kommer ju från Helsingborg kanske du kan få komma på rehabilitering i Ängelholm, om det nu inte finns något i stora staden Stockholm.

  2. Det är en stolt vän här i London som äntligen lyckats få täckning nog att läsa bloggen! Med tårar i ögonen och ett leende på läpparna börjar jag förstå dina tankar. Det är inte lätt det förstår jag men du är grym! sluta aldrig att skriva!
    All min kärlek och ps Grymt du med Billy!!!
    Tokstollen

  3. Det är så tråkigt och sorgligt att kolla på Robinson, när man vet att du skulle varit där och kämpat och varit grym bra är jag säker på! Man hade velat se dig vara där och kämpa, men nu får du kämpa vidare hemma istället och det är många som hejar på dig!

  4. Hej Petra,

    det är riktigt rörande och jobbigt att läsa din blogg och jag känner väldigt starka känslor för vad du går igenom då min bror har drabbats av fyra hjärnblödningar.
    Han har kämpat i hela sitt liv med de handikapp som han har fått och jag är så otroligt stolt över honom, dig och över alla som inte ger upp efter en stroke.
    Tårarna flödar efter att ha läst allt, då man skickar sig själv tillbaka till alla de gånger man har suttit och bett vid sin brors sjukhussäng därför är det härligt att läsa om ditt stöd från dina nära och kära och om hur du uppmanar vänner och anhöriga att höra av sig. Stöd är en så viktig bit så jag hoppas verkligen att alla vågar visa hur mycket de bryr sig om dig.
    Jag, min bror, mamma och pappa skickar så mycket positiv energi vi bara kan till dig.

    Kärlek från Helsingborg

  5. Du är grym petra, min favorit i robinson och en riktig fighter! det bara sprudlade om dig och din energi smittar av sig ända ner till skåne! hoppas allt bara blir bättre för dig! kram

  6. Robinson har redan fått en vinnare i år och det är du Petra. Du har kämpat hårdare och längre en någon av de andra! Fortsätt häng i och bli frisk!

  7. Hej! Missade förra veckans avsnitt då jag arb den natten (är sjuksköterska). Har missat allt om det som hände dig. Tittade ikväll och blev helt bestört när brorsan berättade om ”förra veckans” trauma. Har nu läst igenom hela din blogg. Vet inte vad jag ska säga förutom att: jag är så ledsen, men vad underbart att du lever och är på bättringsvägen! Ha nu inte för bråttom utan gläds åt varje litet framsteg. Låt det ta sin tid. Du kommer att helt komma tillbaka Petra! Önskar dig allt gott! Kram
    P.S. Tror verkligen att du hade varit en vinnarkandidat om inte detta skett, du var en av favvo fr början.

Kommentera

