Helgens äventyr..

Standard

Idag är det Tisdag och jag är fortfarande trött efter helgen.. I Fredags kom min bror, Pierre upp på ett spontanbesök. Så då blev det middag på Svarengrens på kvällen. När jag och Fredrik kom dit visar det sig att två föredetta kollegor som stod i baren. Jag blev jätte glad att se dem! Så frågar en av dem: – Är du kvar på 1900? Jag blir nervös, pulsen stiger och jag tänkte det snabbaste jag kan… Hur ska jag nu förklara detta över en bardisk på ett lättsamt sätt?

I Lördags fick vi sovmorgon och när vi ätit frukost tog vi oss in till stan och satt och njöt av höstsolen i Kungsparken. Runt 12.30 började jag känna mig stressad (?) eftersom en vän till mig var hembjuden på middag kl 19.00. Så handla och hem!

Väl hemma satte jag igång.. Och på menyn stod det antipasto till förrätt, timjan och citron marinerad kyckling till huvudrätt och slutligen det viktigaste av allt, tårtan. Brownie botten gjord på 70 % choklad, björnbör och hallon formage. Min vän fyllde 28 år och hur ofta får man en hemlagad tårta i födelsedags present?? Ca kl 18.00 var jag redo. Allt var förberett och klänningen och klackarna var på.

Fredrik hade varit på personalgalaj på lördagen så det var två trötta individer som tillslut tog sig upp ur sängen på söndag morgon. Jag bakade fullkornsbullar och satte fram frukost buffén framför tvn.. Efter frukosten somnade vi igen och någon timme senare var vi hungriga. Nu var det Gordon Bleu som stod på menyn, fast denna gången var det en riktig kock i köket, Fredrik. Gordon Bleu med Portabella svampsås..

Jag älskar mat! Jag älskar att laga mat, baka men framför allt att äta god mat. Jag unnar mig mer än gärna flera restaurang besök i månaden och har inga problem med att lägga lite extra pengar på riktigt god och vällagad mat. Som tur var är har jag hamnat helt rätt. Jag bor tillsammans med en kock!

Det var en månad sedan jag träffade Pierre. När vi satt på restaurangen i Fredags, så sa han att jag blivit mycket bättre sen sist vi sågs. Jag blev glad! Det är sällan jag får höra att jag gör framsteg och eftersom detta är något som jag kämpar med varje vaken minut så behöver man höra det ibland, och få sig en ”klapp på axlen”.

Så jag tar verkligen åt mig av vad Pierre sa, och använder den energin till min rehabilitering. Jag känner mig bättre och bättre för varje dag som går. Jag är så glad att det går i denna takten med mitt tillfrisknande. Jag tror at det beror på en hel del olika ingredienser.. Bland annat vänner som stöttat mig, familjens stöd, min vilja, min styrka, och så klart rehabiliteringen.

Men det är en lång bit kvar tills jag känner mig frisk.

När jag kollade igenom Robinsons fyra första avsnitt i förra veckan, hittade jag mig själv i trailern. Jag är med vid två tillfällen.
Första: Jag och Hanna sitter på knä och knyter band runt vår flotte. I trailern ser man endast min stora hatt och att jag och Hanna tittar neråt.
Andra: Det är precis i slutet av trailern så dyker denna bilden upp. Det är nog inte ens i en sekund som den visas, men både jag och Fredrik har ”tyckt” att vi sätt min bikini i slutet av trailern, så jag var tvungen att granska den med förstoringsglas. Som ni ser så hade vi rätt. Med en Machete i handen spatserar jag i djunglen…

Nästa inlägg kommer imorgon, Onsdag klockan 18.00

About petraljungberg

Namn: Petra Ljungberg Ålder: 26 Ort: Helsingborg/Stockholm Familj/civilstånd: Sambo Fredrik Skratt, glöd och energi kan understrykas som några av mina bästa egenskaper. Jag har kommit långt genom att vara driven, ärlig och målmedveten! Jag var med i tävlingen Robinson 2011 i 13 dagar tills min kropp gav upp. Jag fick en stroke. Idag kämpar jag med rehabilitering och kampen om att överleva fortsätter. Det här är min story..

5 responses »

  1. Hej Petra!
    Jag, som många andra hejjade på dig i Robinson. Nu hejar jag igen, för att du ska bli frisk! Bättre.
    Vill passa på att tipsa om en toppen restaurang, nämligen Volt. Helt klart värt ett besök! När du skrev att du gillar att äta ute och nämner 1900 och svartengrens så är detta något du borde prova 🙂
    Mvh Vivi

  2. Jag bara längtar tills nästa inlägg kommer. Det är så spännande att läsa och höra om alla framsteg som du gör =D ”GirlPower”
    Ha det så gott
    Kram

  3. Forsätt kämpa emot att röka tjejen.Det går,jag vet.Jag har hållit upp i 3 1/2 år nu,Hade rökt i 23 år.Slutade helt tvärt,tufft,yes men det går jag lovar dig.Det är bättre att lägga dom pengarna på att resa eller……………..Kämpa på ”barra”

Kommentera

